czwartek, 17 kwietnia 2014

Jajka faszerowane w skorupkach


Święta są więc i przepis jakiś wielkanocny musi być. Jak dla mnie jajka faszerowane w skorupkach to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych jajek z majonezem. Zdecydowanie lepiej się prezentują no i oczywiście smakują. Jeśli chodzi o farsz to macie pełną dowolność. Możecie wymyślać i kombinować ze składnikami do woli. Ja wymyśliłam sobie szczypiorek, podsmażone pieczarki, suszone pomidory oczywiście jajko na twardo i odrobina majonezu. Do tego starty żółty serek do posypania, którego nie uwieczniłam na zdjęciu. Po skonsumowaniu kilku jajek stwierdziłam, że powinny się znaleźć w tym farszu zielone oliwki, ogórek kiszony, cebulka a może kapary dla zaostrzenia smaku. Gdyby ktoś pytał o kurkę na zdjęciu to jest dzieło mojej uzdolnionej bratowej, którą serdecznie pozdrawiam.

Składniki:
-4 jajka na twardo
-kilka suszonych pomidorów
-szczypiorek
-kilka pieczarek
-ser żółty do posypania jajek
-łyżka majonezu
-sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Jajka gotujemy na twardo. Gdy są gotowe przecinamy je wzdłuż. Wydrążamy jajko ze środka. Delikatnie żeby nie uszkodzić skorupki. Kroimy w drobną kostkę razem ze szczypiorkiem i suszonymi pomidorami. Pieczarki podsmażamy na patelni i również dodajemy do farszu. Solimy i pieprzymy do smaku. Dodajemy łyżkę majonezu i wszystko mieszamy. Gotowy farsz nakładamy łyżeczką do skorupek. Posypujemy żółtym serem i zapiekamy w rozgrzanym piekarniku ok. 10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz