środa, 25 czerwca 2014

"Batatowe" frytki



Robiąc zakupy w supermarkecie przechodziłam obok wystawki ze słodkimi ziemniakami i stwierdziłam, że może warto poznać ich smak. Wstyd się przyznać, ale nigdy wcześniej nie jadłam batatów i nic z nich nie robiłam. Muszę stwierdzić, że smakują fantastycznie. Nie sądziłam, że tak mi przypadnie do gustu smak słodkiego ziemniaka. Od razu zaczęłam myśleć o ich kolejnym zastosowaniu i myślę, że świetnie sprawdziłyby się w wersji lekko podgotowanej jako dodatek do jakiejś zielonej sałaty. Na pierwszy ogień poszły frytki zapiekane w piekarniku. Wszystko byłoby super gdyby te frytki wyszły mi chrupiące, a niestety nie wyszły. Nie wiem dlaczego bo teoretycznie w piekarniku z termoobiegiem powinno być dobrze. Może wynika to z charakteru tego ziemniaka, a może coś źle zrobiłam. Musicie mi wybaczyć bo to mój pierwszy raz z batatem:-)) Mimo wszystko w takiej wersji nadaje się na bardzo smaczną potrawę finger food.

Składniki:
-słodkie ziemniaki
-oliwa z oliwek
-sól, pieprz

Sposób przyrządzenia:
Ziemniaki obieramy i myjemy. Do miski kroimy ziemniaki na frytki. Polewamy oliwą z oliwek solimy i delikatnie pieprzymy. Mieszamy wszystko razem. Wsypujemy na blaszkę z piekarnika wyłożoną folią aluminiową. Zapiekamy w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem aż będą miękkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz