czwartek, 29 maja 2014

Placuszki z cukinii


Takie oto sprytne placuszki z cukinii. Wersji tego dania jest cała masa. Ja wykorzystałam najprostszy z nich, ale już myślę o następnym, a mianowicie zamiast sera żółtego dodam fety. Myślę, że to może być bardzo smaczne połączenie. Tymczasem zapraszam do wypróbowania przepisu.

Składniki:
-2 średnie cukinie
-1 jajko
-pęczek szczypiorku
-10 dkg sera żółtego
-mąka pszenna
-sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Cukinie myjemy i przekrawamy wzdłuż. Wyciągamy gniazdo nasienne najlepiej małą łyżeczką. Cukinie ścieramy na tarce na dużych oczkach. Delikatnie solimy i zostawiamy na chwilę, żeby puściła wodę. Odsączamy wodę i dodajemy jajko, starty żółty ser, pokrojony drobno szczypiorek oraz mąkę(tyle, żeby zagęścić masę). Solimy i pieprzymy do smaku. Wszystko razem mieszamy i łyżką formujemy placki na rozgrzanej patelni. Placuszki są dosyć delikatne w smaku dlatego ja podałam je z sosem czosnkowym. Do gęstej śmietany dodałam 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, sól i pieprz. Wszystko razem mieszamy.

3 komentarze :