poniedziałek, 14 lipca 2014

Sernik czekoladowy z dżemem jagodowym




Kolejny słodki post specjalnie dla Was kochani. Ostatnio dosyć mocno wzięło mnie na słodkie i od razu 2 kg więcej w brzuchu. Ahhhh nie da się bezkarnie opychać pysznościami i to do tego z taką ilością kalorii, że lepiej nie liczyć. Cóż jednak począć jak sernik taki pyszny. Oryginalny przepis na niego znajdziecie na stronie Kwestii Smaku link tutaj sernik z bitą śmietaną Powiem szczerze, że to jest najlepszy sernik jaki do tej pory jadłam. Wersja oryginalna jest obłędna ja natomiast troszkę ja zmieniłam. Wyszło równie smacznie. Najlepiej sprawdźcie sami.

Składniki
-500g sera białego do ciast
-200g gorzkiej czekolady
-200g ciastek czekoladowych(typu regionalne)
-3/4 szklanki cukru
-50 g masła
-1 białko jajka
-łyżka kako
-2 białe czekolady
-dżem jagodowy lub inny

Sposób przyrządzenia:

Ciastka kruszymy na drobne kawałki. Roztapiamy masło z 50 g czekolady gorzkiej i dodajemy do ciastek. Mieszamy razem, żeby wszystko ładnie się połączyło. Wysmarowaną masłem formę wykładamy masą i ugniatamy ją tak aby pokryła całą formę. Jeśli nam się uda to powinniśmy też zagnieść boki. Następnie wstawiamy do lodówki na 30 minut. Ser łączymy z cukrem i białkiem ubitym na sztywno. Odkładamy 1/4 masy i dodajemy do niej 150 g roztopionej gorzkiej czekolady i łyżę kakao. Wykładamy masą czekoladową spód ciasta. Na nią kładziemy resztę białego sera. Wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok. 45 minut w trakcie pieczenia możemy zmniejszyć temperaturę do 120 stopni. Gotowe ciasto polewamy roztopioną białą czekoladą i dekorujemy dżemem jagodowym. Wsadzamy do lodówki, żeby ścięła się polewa.

2 komentarze :

  1. Czy zamiast białego sera mogę użyć mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
  2. nie robiłam tego sernika z mascarpone, ale wydaje mi się, że powinno też wyjść. Może będzie też bardziej kremowe:-)) spróbuj i podziel się opinią może następnym razem też wykorzystam mascarpone:-)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń