czwartek, 11 września 2014

Klopsiki z gałką muszkatołową w sosie koperkowym




Każdy chyba zna klopsiki w sosie koperkowym i każdy je robił chociaż raz. Tak mi się przynajmniej wydaje. Ameryki nie odkryłam, ale czasem pewne dania warto przypomnieć. Będąc matką karmiącą najadłam się tych klopsików całkiem sporo oczywiście wersja była bardziej light'owa Stojąc wczoraj w sklepie i myśląc intensywnie co tu na ten obiad zrobić przypomniały mi się właśnie te oto klopsiki. Chodziła za mną ostatnio też gałka muszkatołowa więc dodałam jej trochę do mięsa i do sosu. Wyszło bardzo smacznie więc zapraszam do wypróbowania przepisu.

Składniki:
-0,5 kg karczku lub innego mięsa do zmielenia
-1 słodka śmietana
-pęczek koperku
-1 średnia cebula
-1 jajko
-2-3 łyżki tartej bułki lub 1/2 czerstwej bułki
-mąka (potrzebna do obtoczenia klopsików)
-sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Sposób przygotowania:
Mięso myjemy i mielimy. Cebulę obieramy i również mielimy. Jeśli mamy czerstwą bułkę to chwilę moczymy ją w zimnej wodzie. Gdy zmięknie wyciskamy z niej wodę i dodajemy do mięsa. Gdy nie mamy bułki zwykłej dodajemy 2-3 łyżki tartej bułki. Wbijamy jedno jajko i przyprawiamy solą, pieprzem i gałką. Ja dałam dosyć sporo. Wszystko razem mieszamy. Formujemy małe klopsiki z mięsa i obtaczamy je w mące. Kładziemy na rozgrzany olej i rumienimy z każdej strony. Następnie podlewamy wodą i dusimy pod przykryciem ok. 25-30 minut. Do klopsików wlewamy słodką śmietanę, doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy posiekany koperek. Gdy sos jest za rzadki to możemy zagęścić go mąką. Wszystko chwilę razem podgrzewamy na patelni. Gdy sos zgęstnieje możemy podawać do stołu:-))Smacznego
 

1 komentarz :