niedziela, 14 września 2014

Kaczka nadziewana limonkami


To nie jest kaczka dziwaczka i bynajmniej nie w buraczkach. To jest kaczka faszerowana limonkami i pieczona w jasnym piwie. Przyznaję się bez bicia, że to moja pierwsza samodzielnie upieczona kaczka. Przygotowałam ją według przepisu Okrasy jak również dodatki do kaczki. Niestety zapiekanka ziemniaczana wyszła kiepska i nie ma sensu jej tutaj wspominać. Doszłam do wniosku, że zapiekanki ziemniaczane są po prostu beznadziejne, choćbym nie wiem z jakiego przepisu skorzystała, zawsze smakuje tak samo źle. Możliwe, że jeszcze nie trafiłam lub też nie wymyśliłam smacznej wersji, ale chyba już nie mam ochoty próbować. Kaczka za to wyszła bardzo smaczna i spokojnie możecie wypróbować przepis.

Składniki:
- 1 kaczka
-1 jasne piwo
-4 limonki
-7 ząbków czosnku
-sól, pieprz biały
-tymianek
-powidła śliwkowe

Sposób przygotowania:
Kaczkę myjemy i osuszamy. Do środka wsypujemy sól, pieprz biały i tymianek. Nacieramy środek kaczki przyprawami. Rozgniatamy 7 ząbków czosnku a skórkę limonki nacinamy wzdłuż w kilku miejscach. Lekko naciskamy, żeby puściła sok. Czosnkiem i limonkami faszerujemy kaczkę. Na udku nacinamy wiszącą skórę i na przemian wkładamy do nich nóżki tak aby zamknąć kaczkę. Wsadzamy do naczynia, w którym będziemy ją piec. Nie wlewamy żadnego tłuszczu. Kładziemy kaczkę w naczyniu i posypujemy skórkę solą. Wsadzamy do nagrzanego do 210 stopni piekarnika. Pieczemy kaczkę przez ok. 30 minut bez przykrycia. Po tym czasie podlewamy kaczkę piwem zostawiając ok. 200 ml na później.  Przykrywamy kaczkę pokrywką i pieczemy przez następne 2-2.30 godziny. Następnie ok. 3 łyżki powideł mieszamy z resztą piwa. Mamy otrzymać konsystencje gęstej śmietany. Taką glazurą smarujemy kaczkę najlepiej pędzelkiem i wstawiamy do piekarnika na ok. 25-30 minut. Pilnujemy, żeby skórka za bardzo się nie spiekła.



1 komentarz :