wtorek, 30 września 2014

Tradycyjna sałatka z tuńczykiem

 


Jak to zwykle bywa ktoś narobi ochoty a później chodzi za człowiekiem taki tuńczyk. Tak też było w tym przypadku. Chyba ponad dwa tygodnie myślałam o tej sałatce, aż w końcu  przy wolnej niedzieli mając chwilę doczekałam się mojego tuńczyka. Przepis raczej tradycyjny, z którym spotkałam się już wiele razy. Ameryki tutaj nie odkryłam, ale może akurat ktoś z Was jeszcze takiej sałatki nie przyrządzał.

Składniki:
-2 puszki tuńczyka w sosie własnym lub w oleju
-5 jajek
-1 mała cebulka
-puszka fasoli czerwonej
-ogórek konserwowy
-ok. 1/4 kostki żółtego sera
-3-4 duże łyżki majonezu

Sposób przyrządzenia:
Jajka gotujemy na twardo. W między czasie odsączamy tuńczyka z zalewy. Gdy jajka się już ugotują oddzielamy żółtko od białka. Białko ścieramy na tarce o grubych oczkach. Na białku układamy warstwę tuńczyka i kolejno pokrojoną w kostkę cebulkę i ogórka konserwowego. Następnie odsączoną z zalewy czerwoną fasolę i starty na tarce żółty ser. Ser przykrywamy warstwą majonezu. Ilość tak na prawdę zależy od waszych upodobań. Na koniec żółtka ścieramy na drobnej tarce i gotowe.

2 komentarze :

  1. Wygląda cudownie! Sałatki z tuńczykiem są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki bardzo nawet wyszło bez użycia profesjonalnej foremki:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń