poniedziałek, 3 marca 2014

Faszerowana cukinia




Bardzo lubię tego typu dania zwłaszcza kiedy spodziewam się gości. Cukinie można w całości  wcześniej przygotować  a później tylko wstawić do piekarnika.
Składniki dla 6 osób:
-3 świeże cukinie
-50 dkg mięsa mielonego
-2 puszki pomidorów
-koncentrat pomidorowy
-ser żółty do posypania cukinii
-sól,pieprz, czosnek mielony,zioła prowansalskie

Sposób przygotowania:
Cukinie myjemy i odcinamy ogonki. Przekrawamy wzdłuż i małą  łyżeczką wydrążamy nasiona. Cukinie przyprawiamy delikatnie solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Układamy je na wysmarowanej masłem blaszce z piekarnika. Mięso mielone smażymy na patelni na niewielkiej ilości oleju. Przyprawiamy tak jak cukinie i dodatkowo czosnkiem granulowanym. Dodajemy pomidory. Ja użyłam weków z pomidorami domowej roboty mojej mamusi:-), ale myślę, że puszkowe pomidory też się sprawdzą. W ostateczności można kupić sos do spaghetti. Wszystko razem smażymy i w razie potrzeby gdyby było za mało pomidorowo możemy dodać koncentratu. Nie jest to konieczne, ale ja  lubię na sam koniec dodać troszkę śmietany lub mleka. Sos staje się wtedy troszkę delikatniejszy i ma gładszą konsystencję. Gdy jest już gotowy to faszerujemy nasze cukinie i posypujemy serem. Wsadzamy do lodówki lub do piekarniki w zależności za ile przyjdą goście. Gdyby cukinia puściła w między czasie wodę to nic się nie martwcie podczas pieczenia wyparuje.

2 komentarze :

  1. zrobiłam - goście byli zachwyceni; wszystkim bardzo smakowalo :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo się cieszę, że smakowało:-)) pozdrawiam i zapraszam po więcej:-))

    OdpowiedzUsuń