czwartek, 24 lipca 2014

Risotto z kurkami i pietruszką





Sezon na kurki trwa więc korzystajmy. Kolejny przepis z wykorzystaniem tych smacznych grzybów. Klasyczne risotto idealnie komponuje się z grzybami i to nie tylko z kurkami. Możemy wykorzystać inne leśne grzyby czy nawet pieczarki. Jako dodatek świetnie sprawdza się z mięsem drobiowym. Ja podałam je z piersią z kurczaka przyrządzoną na mój ulubiony sposób czyli smażoną na klarowanym maśle. Razem z komponuje się wybornie. Podczas stania nad garnkiem i mieszania ryżu kombinowałam jak można by przyrządzić ryż na słodko i chyba coś wykombinowałam. Może uda mi się niebawem zaprezentować słodką i lekko egzotyczną odmianę risotto.

Składniki:
- ok. 200 g ryżu  arborio albo parboiled
- ok. 1 szklanki białego wina
- 1 łyżka masła
-ok. 1,5 l bulionu drobiowego
-1 opakowanie kurek
- 1/4 natki zielonej pietruszki
- ok. 5-10 dkg startego parmezanu
-sól, pieprz

Sposób przygotowania:
W rondelku albo wysokiej patelni rozpuszczamy masło. Wsypujemy ryż i smażymy aż wszystkie ziarenka pokryją się tłuszczem i ryż stanie się szklisty. Wlewamy wino i czekamy aż odparuje. Następnie dolewamy 2 łyżki wazowe bulionu i dalej mieszamy czekając aż ryż wchłonie płyn. Dodajemy oczyszczone i pokrojone kurki. Czynność z dolewaniem bulionu powtarzamy do momentu gdy ryż przestanie wchłaniać płyn. Ryż powinien być miękki, ale nie rozgotowany. Konsystencja kremowa i delikatna. Na koniec wsypujemy starty ser i posiekaną pietruszkę. Wszystko razem mieszamy. Jeśli macie ochotę możecie dodatkowo na talerzu posypać ryż serem i pietruszką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz