sobota, 30 sierpnia 2014

Wariacja na temat placuszków z cukinii




Sezon na cukinie trwa, a w ogródku u mamy rośnie jak szalona. Dlatego też musiałam jakoś ją wykorzystać i pomyślałam o placuszkach. Wersje są dwie jedna moja autorska z serem feta i papryka a drugą z miętą i majerankiem zapożyczyłam z zaprzyjaźnionego bloga Apetyt na kuchnię, który swoją drogą gorąco polecam. Jak wszyscy wiemy cukinia jest bardzo zdrowa z resztą jak inne warzywa, ale w wersji z mąką pszenną przepis trochę traci na byciu fit. Dlatego wpadłam na pomysł, żeby mąkę zastąpić płatkami owsianymi. Idąc dalej ścieżką zdrowia pomyślałam, że lepiej jest je upiec w piekarniku bez oleju. Jeśli komuś nie przeszkadza smażenie na patelni może je przyrządzić właśnie w taki tradycyjny sposób.

Składniki na placuszki z fetą i papryką:
-1 średnia cukinia
- 1 papryka
-1 czerwona cebulka
-1/2 serka fety
-1 jajko
-ok. szklanka płatków owsianych lub tyle, żeby zagęścić masę

Sposób przyrządzenia:
Cukinie myjemy i usuwamy ze środka pestki. Ścieramy na tarce na dużych oczkach. Delikatnie solimy i czekamy aż puści wodę. Następnie odciskamy cukinie i dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i cebulę. Dodajemy ser feta, płatki owsiane, jedno jajko. Przyprawiamy solą i pieprzem i wszystko razem mieszamy. Jeśli chcecie to możecie je usmażyć na oleju, a jeśli podoba wam się wersja zdrowsza to na wyłożoną pergaminem blaszkę kładziecie masę, formujecie placki i wsadzacie do piekarnika. Piekarnik nagrzewamy wcześniej do 180 stopni z termoobiegiem. Placki pieczemy aż się ładnie zarumienią. Wersję placków z miętą znajdziecie tutaj Apetyt na kuchnię

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz