wtorek, 30 grudnia 2014

Klopsiki z indyka w sosie curry






Kochani na samym początku chciałabym Was bardzo przeprosić za tak długą nieobecność. Czas a właściwie jego brak nie pozwala mi już na tak częste postowanie jak kiedyś, ale na pewno będą się pojawiać nowe przepisy i spokojnie możecie zaglądać na bloga w poszukiwaniu nowych potraw oraz inspiracji. Mam nadzieję, że zostaniecie ze mną i wspólnie będziemy cieszyć się z gotowania i dzielenia wiedzą i pomysłami. A teraz już zapraszam do wypróbowania nowej wersji klopsików w smakowitym sosie.


Składniki:
-ok. 500g mięsa z indyka
- korzeń imbiru
-1 ząbek czosnku
-1 mała cebula biała lub dymka
-pasta lub przyprawa curry
-kurkuma
-papryka słodka i ostra w przyprawie
-ryż biały lub brązowy
-mleko kokosowe
- 250 ml śmietany 30%
-sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Szczerze powiedziawszy nie wiem czy można kupić mielone mięso z indyka, ale na pewno można zrobić je samemu w domu. Ja kupiłam pierś z indyka i zmieliłam je w maszynce. Do mięsa dodajemy starty korzeń imbiru w ilości około dwóch łyżeczek oraz ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę, sól i pieprz. Myślę jednak, że następnym razem dodam mimo wszystko trochę tartej bułki i jajko, żeby pulpeciki wyszły delikatniejsze. W tej ubogiej wersji wyszły troszkę za twarde. Formujemy z mięsa małe pulpeciki i obsmażamy je na patelni na złoty kolor. Gdy się zrumienią przekładamy je na osobny talerz a na tą samą patelnię wlewamy śmietankę i mleko kokosowe. Dodajemy ok 0,5 łyżeczki kurkumy, papryki słodkiej i ostrej oraz ok. 2 łyżeczek curry. Doprawiamy solą i pieprzem i doprowadzamy do wrzenia. Gdy zacznie bulgotać dodajemy do sosu nasze klopsiki i dusimy wszystko razem około 10-15 minut. Doprawiamy do smaku i wykładamy na ugotowany ryż biały lub brązowy. Ja zrobiłam z brązowym, ale zdecydowanie wolę biały. Gotuje się znacznie szybciej i jest smaczniejszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz